Populära inlägg

lördag 25 juni 2016

Min midsommarafton

Hejsan och glad sen midsommar på er! Tänk att ännu en midsommar har gått till ända, tiden går verkligen så fort. 

Det blev en trevlig dag igår. Jag var visserligen inte på någon fest som en del av mina andra jämnåriga var, men man behöver inte alltid gå på fest för att kunna ha kul.
Dagen började med att jag steg upp vid 9 tiden för att jag skulle hinna fixa mig och det sista på jordgubbstårtan som jag hade bakat.  


Jag hade bakat bottnarna kvällen innan, så det var bara att lägga i fyllning och grädde utanpå. 
När jag var färdig med det gick jag för att sminka mig och fixa håret. Där jag bor var det i alla fall svinvarmt igår. Så när jag skulle sminka mig fick jag sitta med en solfjäder och fläkta mig, bara för att allt inte bara skulle rinna av. 
Håret blev uppsatt i en hästsvans med en fläta i (enkelt men sött). Till det hade jag en puderrosa klänning och en söt liten blomsterkrans (se bild nedan).




När jag var färdig var klockan 12 ungefär. Men vid klockan halv 2, var vi bortbjudna på tårta och kaffe hos min bästa kompis familj. Så när vi var färdiga gick vi till henne (vi bor bredvid varandra). Hennes mamma hade bakat en underbar jordgubbstårta som vi åt. Vi satt ute och pratade och hade det trevligt. 

När vi hade suttit där i kanske en timme eller lite mer, begav vi oss alla iväg för att dansa runt midsommarstången. Det var mängder med människor där och det var några som sjöng och spelade för dom som skulle dansa. Vi hade ju bestämt oss att vi ville dansa (vilket kanske inte var världens bästa idé, för att det var ju stekhett ute så vi blev ju genomsvettiga, haha.), så det var exakt det vi gjorde. Vi ställde oss bland resten av dom som dansade och hängde helt enkelt på. Det var rätt kul dock, men oj vad varm man blev! Det var liksom ingen skugga alls där man dansade, och solen kunde heller inte tänka sig att gå i moln under den tiden heller, nej nej. 
Men när vi väl var färdiga var vi också helt slut. Så vi sa adjö till våra vänner och skiljdes åt. När vi kom hem, var det inte så lång tills vi skulle vidare. För att vi var också inbjudna till några andra vänner som bor en bit härifrån. Så vi var hemma en stund innan vi gav oss iväg.

Den familjen som vi var inbjudna till har vi känt hur länge som helst, dom har två barn precis som i min familj: en kille som är lika gammal som jag, och en tjej som är två år yngre. 
Vi började med att äta lite lax, sill och potatis när vi kom fram. Sedan satt vi och pratade ett tag. Framåt tidiga kvällen åt vi tårtan som jag hade bakat. Den blev uppskattad, så det var ju bra:) 

Framåt senare kvällen började mina föräldrar och deras föräldrar att fjanta sig. Dom sjöng jättehögt så att jag trodde att grannarna skulle komma och klaga på oss, och sedan började dom även att dansa XD. Haha! Vi åkte hem typ klockan halv två. Men jag tycker att vi hade en trevlig kväll. Det var trevligt att dela midsommarafton med kära vänner:). 

Hoppas att ni också hade en trevlig midsommar! 
Förlåt om det inte blev så många bilder, hade tänkt att ta några på kvällen. Men kom på sedan att jag glömde att ta bilder. 
Ha en fortsatt kväll! :) 

/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar