Populära inlägg

torsdag 7 juli 2016

Jag är en stolt Hufflepuff !

* I solemnly swear that I am up to no good.

Hej! Idag tänkte jag slå på min nördiga sida bara så ni vet. För huvudämnet idag är Harry Potter, så om du som läser nu är en mugglare (mugglare= en person som inte är magsik) eller helt enkelt bara en person som inte tycker om Harry Potter





Men för er andra, välkomna! 

Jag har varit ett fan av Harry Potter sedan ung ålder. Jag såg första filmen när jag var runt sju (det var ungefär samtidigt som jag började med Star Wars), det var en så spännande upplevelse. Filmerna var min barndom. Det var liksom en portal till en helt ny värld som hade öppnats inför mig. Böckerna började jag läsa innan jag hade hunnit se alla filmerna. Jag vill minnas att jag började att läsa böckerna i typ femman eller sexan, då fick jag reda på så mycket mer om den magiska världen än vad jag hade fått genom filmerna. Så många fler detaljer och till och med karaktärer tillkommer i böckerna. 

För er som har läst böckerna, tycker inte ni att det var synd att dom inte tog med Peeves the poltergaist? Jag kommer så väl ihåg honom från böckerna, det där lilla elaka spöket som hela tiden ställde till med hyss på skolan. Jag har alltid varit så nyfiken på hur han skulle se ut (även om jag har en egen bild av honom i huvudet).
Eller har ni inte också velat att dom skulle ha mer av Fred & George i filmerna. Jag menar i böckerna är dom ju med hur mycket som helst, man får liksom lära känna dom mycket bättre där än i filmerna. Fred & George har också alltid varit två av mina favorit karaktärer (tillsammmans med Lupin, Luna, Sirius och McGonagal). Dom är några av dom karaktärerna som sprider glädje även i dom mörkaste tiderna i Harry Potter världen.





Seriöst, är det bara jag som fortfarande väntar på mitt Hogwarts brev? Det måste ha kommit bort i uggle-leveransen, för det är ungefär 7 år försenat haha XD :( . Men hur som helst tillhör jag elevhemmet Hufflepuff. Jag vet att många säger att det är det lamaste elevhemmet, men där har dom helt fel! 
En hufflepuff är lojal, en bra vän, modig, optimistisk etc. Vi gillar inte att stå i rampljuset, men det behöver inte betyda att vi inte kan något. Folk missbedömmer hufflepuffs, men dom har ingen aning om vad vi är kapabla till. Här är några quotes som typiskt beskriver en hufflepuff: "I don´t want to hurt you, you know what I can", "Insult me, I will get over it. Insult my friends, I will destroy you".
(Och jag vill bara påpeka att Hufflepuffarna stannade faktiskt kvar och stred i striden på Hogwarts, till skillnad från dom i Slytherin som flydde därifrån (obs! har inget emot slytherin))






Harry Potter betyder väldigt mycket för mig och kommer alltid att fortsätta att göra det också! 


* Mischief managed 

/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar