Populära inlägg

torsdag 9 juni 2016

5 saker jag vill göra innan jag dör

Alla har vi drömmar, en del mer overkliga än andra. Vissa drömmar blir ibland uppfyllda, men för det mesta så är det så att dom helt enkelt förblir drömmar.



Här har ni 5 av mina drömmar som jag vill försöka uppnå innan jag dör. (En del av dom kan vara lite omöjliga, men som sagt dom är drömmar) :

  • Åka till USA - Detta har jag velat gör  hur länge som helst. Tyvärr har vi inte haft råd till det. Däremot är det dock inte helt omöjligt, för jag har några släktingar som bor lite utanför Seattle (min moster och två av mina kusiner). Så man vet aldrig;)

  • Åka till Disney land/Disney World/Universal Studios - Dessa tre är en stor dröm för mig att en dag komma till. För dels är jag en STOR Disney nörd. Jag älskar Disney så mycket! Sedan älskar jag ju film också, så att få komma till Universal Studios skulle också vara helt fantastiskt.

  • Bli skådespelerska - Ja jag vet, det är jättesvårt att komma in i den branschen. Men jag älskar skådespeleri och drömmer om att någon gång få vara med i en film eller liknande. 

  • Äga en mops - Mopsar är en av mina absoluta favorit hundraser. Dom är bara så söta, herregud! Så jag hoppas på att en dag när jag väl flyttat hemifrån, kunna köpa en liten söt mopsvalp.

  • Skriva en egen bok - Detta har varit en dröm sedan jag var liten. Jag har alltid skrivit egna små berättelser. Jag kommer ihåg när jag gick i första klass, skrev jag en kort bokserie (på tre böcker) om en flicka som kom till ett godisland. Där träffade hon på farliga och elaka varelser. Jag minns att alla i klassen tyckte att dom var jättebra. Sedan dess har jag skrivit mängder med egna berättelser och sagor. Så en dag hoppas jag på att jag ska kunna bli en författare och ge ut mina egna berättelser.


Så där har ni det! Ännu en gång har ni fått en inblick in i min hjärna, ha det bra så hörs vi! :)

/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar