Populära inlägg

söndag 14 augusti 2016

Ångest om ny skola

Hej på er!

Är det bara jag eller flyger dagarna iväg? När jag skrev senast så var det liksom en vecka kvar tills skolan börjar, men nu är det liksom typ en dag kvar!

Jag vet inte hur många av er som ska börja i en ny skola nu när sommarlovet är över. Kanske några av er börjar gymnasiet eller kanske till och med högstadiet (eller om du helt enkelt har flyttat så det är anledningen till att du börjar i en ny skola), hur som helst vill jag bara säga att jag vet att det är jättenervöst och pirrigt. Att man går och oroar sig över en massa saker som "tänk om ingen vill bli min vän" eller "tänk om jag skämmer ut mig inför alla", tro mig jag vet hur det känns (jag oroar mig jämnt för ALLT). Jag var exakt likadan när jag skulle börja i gymnasiet (och högstadiet också för den delen)! Jag var sååå nervös och byggde upp stora draman i huvudet. Jag ville inte att den dagen skulle komma, jag ville stoppa tiden och aldrig gå vidare. Men dagen kom och allt blev så mycket bättre än vad jag väntat mig.

I början kanske det är lite pirrigt eller jobbigt, men tro mig det blir bättre. Det finns alltid någon som du kan bli vän med, även om det kanske inte känns så först så är det sant. Var bara dig själv, och jag vet att det är lätt att säga "var bara dig själv så blir det bra" men det är faktiskt sant! Man ska aldrig låtsat vara någon som man inte är, men visst i början innan man har lärt känna dom man hänger med ordentligt så kan man känna sig osäker på sig själv och kanske inte vågar visa vem man egentligen är. Det är förståligt, men om du känner att du hänger med några som du inte vågar vara dig själv med så är dom inte värda att lägga tid på.

Så för alla er som hyperventilerar över det här med en ny skola och ny klass, ta det lugnt. Man kan bara göra sitt bästa, och om det inte räcker till så är det bara att resa sig upp och försöka igen. För du är bra och ingen är som du!


/ Nerdy Geek Gurl 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar