Populära inlägg

onsdag 1 juni 2016

Matte=Depression

Godmorgon på er! Jag vet inte hur det är med er, men matte är verkligen ett ämne som jag verkligen hatar. Jag har dyskalkyli, så för mig är matten jättejobbig. Alla siffror liksom snurrar runt i huvudet på en när man ska försöka att tänka.

Egentligen tycker jag att det vi tvingas lära oss i matten är rätt onödiga. Visst jag förstår om det är viktigt att lära sig +, - ,  x, delat med, %, area och vikt och sådant där. Men seriöst saker som binära tal, vad ska man ha det till?! Jag tycker att det är så himla onödigt att ungdomar ska i princip gå i depression bara för att man i alla fall ska får godkänt i slutbetyg. Ärligt talat, jag får panik och oroar ihjäl mig bara för att jag är rädd för att misslyckas i matten. Så det borde bli ändring på detta ärligt talat! Jag tycker att man borde få välja om man vill ha mer avancerad matte (jag vet att det finns, men att man lägger till det som man inte har nytta av i den avancerade kursen). Då hade man i alla fall kunnat välja, för jag menar alla vill inte bli typ vetenskapsman eller doktor. Så då är det ju onödigt att man ska tvingas lära sig all den där onödiga skiten när man ändå glömmer bort den sedan!!

Tack för mig!





/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar