Populära inlägg

söndag 12 juni 2016

Picknick i det gröna

Glad sommar på er! Jag vet inte hur det är med er, men jag har i alla fall precis fått sommarlov. Visst jag kommer att jobba i tre veckor nu framöver, men sedan börjar lovet på allvar.

Igår var en fantastisk dag! Jag och min bästa kompis hade en picknick i hennes trädgård, som vi hade planerat i typ två veckor. Vi blev inspirerade av en av våra favorit YouTubers Zoella. Om ni tittar på henne så vet ni att för ett tag sedan hade hon och några vänner, en fantastisk picknick. Jag och min bästa vän blev så inspirerade av detta, så vi bestämde oss för att göra en egen picknick! Vi hade gjort listor på vems som skulle köpa och fixa vad. 


Några av dekorationerna som vi hade beställt
Vi träffades hos henne klockan kvart i tolv på lördagen, för att fixa till det sista innan picknicken. Några av dom dekorationerna som vi använde oss av, hade vi beställt från nätet. Vi hade beställt (som ni ser på bilden här uppe) "puffar" och runda platta saker som var otroligt söta. 


Vårt picknick ställe börjar att ta form
Sedan gick vi ut för att börja förbereda vårt picknick ställe. Vi började med att spänna upp en lina mellan två träd. Sen använde vi oss av stora lakan, som vi la över linan och även spände fast lite i träden. Det blev liksom som en slags vägg.


Kuddar och filtar kom på plats
Sedan började vi att lägga ut kuddar och filtar, och vi satte upp dekorationerna i trädet och i linan. För att få en bekväm bas, la vi ut några trädgårdsdynor och några kuddar först. Sen kunde vi lägga på filtar och ännu mer kuddar över. Vi hade även små bord som vi satte maten på, då använde vi oss av några gamla läskbackar. Det var bara att lägga en duk eller filt över, så blev dom utmärkta bord. 

Maten kommer på plats
När vi var nöjda med vårt picknick ställe, gick vi in och började att ta ut maten.

Det vi hade på picknicken var bl.a. : Cupcakes, ost & kex, melon, flädersaft med is och citronhalvor, frallor med ost och avocado...

När allt äntligen var färdigt, var vi båda två väldigt hungriga. Så vi slog oss ner och började äta.


grillad kyckling, hemmagjord isglass...
jordgubbar, körsbär, nachos chips, rån med choklad emellan och jordgubbssmoothie


Jag hade en otroligt rolig dag, med en massa skratt och nya minnen för livet. För vad är inte bättre än att starta sommaren med sin bästa vän och en rolig picknick. 


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar