Populära inlägg

söndag 19 juni 2016

Myskväll med vänner

Hejsan på er! Igår var det ju lördag, och det var ändå en rätt rolig dag. På dagen hände det visserligen inte så mycket, men på kvällen var jag hembjuden till en av mina vänner. Så vid kvart i 6 skjutsade mamma och pappa mig till henne. 

Några av mina andra vänner var också där, så det var trevligt. Min vän som vi var hos hade fixat med lite goda tilltugg som var bl.a. pizzabullar, chips, cakepops och frusna vattenmelon bitar som hon hade sat på en pinne. Riktigt påhittigt! Hur som helst åt vi dom och pratade lite, sedan spelade vi lite Outlast. För er som inte vet vad det är, så är det ett skräckspel som utspelar sig på ett dårhus. Jag som  inte gillar skräck hoppade över att spela, så jag satt i soffan och tittade bort eller skrek till när det blev läskigt (haha, herregud jag låter ju som ett litet barn XD ). Men det var ändå rätt roligt att se dom andra spela det, även om jag själv inte gjorde någon nytta i spelet. 

Efter att vi hade gjort det, tog vi paus i TV spelandet och tog en omgång Geni istället. Vi var i lag mot varandra, men oj var det var svåra frågor. Vid vissa gånger kände jag mig allmänt efterbliven när någon av mina vänner sa svaret på en fråga hur lätt som helst, medans det stod helt still i mitt huvud. Men mitt lag vann faktiskt i alla fall! (otroligt nog :) )

När spelomgången var klar, bestämde vi oss för att sjunga lite Sing Star. Haha, ja det var kul. Vi brydde oss inte om om vi kanske inte sjöng som Beyoncé, för vi hade kul ändå. Så efter några rundor av det var klockan typ halv tolv. Då ville dom andra spela Fifa. Men vi hade bara tre kontroller, så jag och en annan satt i soffan och tittade på. 
När klockan blev tolv, kom min mamma och hämtade mig. 

Jag tycker att vi hade en mysig och trevlig kväll, det var riktigt avkopplande sådär mitt i jobbveckan. Så ja, det var väl det jag tänkte skriva om idag. 

Jag vet inte när jag kommer att skriva nästa gång, i med att jag jobbar mellan klockan åtta och fyra på dagarna och är jättetrött när jag kommer hem. Men däremot kommer det att komma ett inlägg på lördag från midsommarafton. Så om vi inte hörs innan dess, så hörs vi då. Ha en fortsatt trevlig dag! :)


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar