Populära inlägg

onsdag 25 maj 2016

Nördarnas dag

Hej på er i sommarvärmen! Ursäkta för den lite dåliga uppdateringen, men vi har så mycket nu dom sista veckorna. En del inlämningsuppgifter som måste in. Hur som helst! Kan ni fatta att det snart är sommarlov? Det känns som om tiden har gått så himla fort, det kändes liksom som om jag började i 1 på gymnasiet för en månad sedan. Herregud det har nästan redan gått ett år sedan dess.

Fast jag får det inte riktigt lugnt ännu på ett tag, för att under dom tre första sommarlovsveckorna ska jag jobba. Jag har fått mitt första sommarlovsjobb, jag ska jobba på ett dagis. Jag var även där och praoade i 9:an, så jag känner personalen, det känns i alla fall lite tryggare. Jag hoppas på att det ska gå bra, och extra kul blir det ju när man sedan får sin första lön! Det passar väldigt bra, för vi ska dessutom till Stockholm i slutet av sommaren. Det ska bli riktigt kul! Tro det eller ej, men det blir också min första gång i Stockholm. Tänk att hela 17 år har gått och jag har fortfarande inte varit i våran huvudstad. Haha!

Men nu till det roliga, idag är det Geek Pride Day!!! Geek Pride Day är en dag som inrättades i Sverige för några år sedan, och precis som namnet på dagen säger är det en officiell dag för alla nördar. Jag själv som nörd, tycker att detta är en så himla rolig idé! Idag kan man träffas med andra som har samma intresse som du, och klä ut sig till sina favorit karaktärer från spel, filmer eller tv-serier YOU NAME IT. Så himla kul! Om man inte vill klä ut sig kan man ha ett maraton framför datorn eller TV-soffan. Tyvärr hade jag inte tid med något sådant här själv, i med att det är ju en vanlig skoldag. Tyvärr... Men jag tycker att det är bra att man inför sådana här dagar här i Sverige, annars är det mest USA som har allt roligt.





Ha det bra så länge!:D


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar