Populära inlägg

lördag 7 maj 2016

Fyra saker jag stör mig på


Godmorgon! Idag tänkte jag skriva lite om saker som jag stör mig på. Alla har vi grejor som vi tycker är irriterande. Vissa stör sig på fler saker än andra, men här är i alla fall min lista på vad jag stör mig på här i världen:



  • Folk som avbryter en - Detta är så himla irriterande! Det har hänt mig ett antal gånger att jag sitter och berättar något för någon, men sedan kanske mitt i mitt berättande tröttnar personen på min berättelse, och börjar prata om något helt annat. Alltså det är så himla jobbigt och oartigt! Man kan väl åtminstone lyssna färdigt, visst det är kanske inte alltid jätteinstressant det som den andra berättar, men man behöver inte avbryta för det!

  • När man skrivit ett långt viktigt meddelande till någon, och sedan får man bara ett jättekort svar tillbaka som "ok" - Det här har också hänt mig ett antal gånger. Att man har suttit och skrivit ett långt meddelande till en vän. Det här meddelandet var kanske jätteviktigt, för det kanske var om något som man suttit och hållit inne länge och äntligen hade bestämt sig för att berätta. Då blir man ju inte så glad när man bara får ett kort enkelt meddelande tillbaka. Meningen är ju att man vill ha lite riktig respons tillbaka.

  • Folk som inte arbetar i grupparbeten - Nästan varje gång det är grupparbete, så är det nästan alltid en eller fler personer som bara sitter och latar sig. Dom bryr sig inte, utan låter en dra hela lasset helt själv! Det är så förbannat irriterande. Jag menar, om det bara är några eller en som jobbar, så borde bara dom få bra betyg medan dom som inte gjorde något får underkänt. Men så är det nästan alltid, för det är nästan alltid några som "åker snålskjuts". 

  • Folk som tror dom är mycket bättre än andra - Den här sortens människor har alltid funnits, och dom finns nästan överallt. Det är den personen är populär och just därför tycker den att den är mycket bättre än alla andra. När man går förbi dom tittar dom liksom ner på en eller småler elakt. Det är även dom som säger elaka kommentarer till en. Varför måste man vara taskig för, du är liksom inte bättre än någon annan!


Så där! Där har ni några av dom sakerna som jag stör mig mest på. Listan är så klart längre, men det tar vi en annan gång;) Håller ni med om någon av dom här sakerna, eller har ni andra saker som ni tycker är jättejobbiga? Lämna gärna en kommentar och berätta. :) Annars hörs vi!

(OBS! Var snälla att rösta på frågan som finns längre upp i bloggen på högersidan. Då kan jag lättare se vad ni vill läsa mer av. Tack på förhand:)


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar