Populära inlägg

torsdag 5 maj 2016

Happy Star Wars Day! (lite sent)

God morgon! Igår var det ju Star Wars Day för alla som inte visste det, May the Fourth be with You (jag vet, jag skulle sagt det igår ;)! Hoppas ni alla hade det bra.

När vi ändå pratade Star Wars, jag vet inte om någon av er är Star Wars fantaster? Som ni kanske vet, är jag ett STORT fan. Jag kommer så väl ihåg första gången jag såg Star Wars, det var "a New Hope" alltså dom som kom ut i slutet av 70 och början av 80 talet. Jag kommer ihåg att jag var sju år gammal, och var hemma med mamma och var sjuk. Jag har aldrig varit speciellt lättskrämd när det kommer till fantasi eller typ sci-fi, så mamma frågade om jag ville se Star Wars och jag sa jag. Visserligen kunde jag inte hinna med i texten, men mamma satt och förklarade vad dom sa och vad som hände. Fast min okunskap på engelska på den tiden, tyckte jag att det var helt otroligt! Jag hade inte sett något liknande, så från den dagen var jag helt såld på Star Wars.

Star Wars - a New Hope (1977)


Vi har alla filmerna hemma, men mina personliga favoriter är dom gamla, ni vet dom med Luke Skywalker, princess Leia Organa och Han Solo. Dom är roligare än dom lite nyare, mina favorit karaktärer är Han Solo och Leia. Han har så himla fyndiga kommentarer som jag typ sitter och säger varje gång jag ser filmerna XD Leia tycker jag är cool, hon kan skjuta med vapen (inte för att det är coolt, men ni förstår vad jag menar) och kan ta hand om sig själv. Dessutom är hon och Han jättesöta tillsammans<3

Han & Leia (Star Wars - Empire Strikes Back (1980)


Så vad gjorde då jag för att "fira" eller vad man ska säga, i med att det var skola kunde jag inte göra något särskilt. Men på kvällen tittade jag och mina föräldrar på "Phantom menace stream" (det är den första filmen (men också en av dom nyare). Det var ett tag sedan jag såg den, så det var rätt kul! Den ändå karaktären jag dock stör mig på i dom nyare är Jar Jar Binks. För er som inte vet är han en slags varelse som bor på en planet som heter Naboo, han och sitt folk bor i en hemlig stad under vattnet. Det är bara det att han är väldigt irriterande, visst något kan vara kul som han säger eller gör men för det mesta är han bara jobbig.

Så det var väl det jag gjorde igår! Hoppas ni inte tyckte att det blev för nördigt, för när det kommer till Star Wars kan jag prata i timmar XD Hur som helst, hoppas ni får en fortsatt trevlig dag:)


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar