Populära inlägg

torsdag 21 juli 2016

Filmrecension av Me before You

Hallå på er! Igår var jag på bio med min bästa kompis, vi såg Me before You (eller Livet efter Dig som den heter på svenska). Den var SÅ bra. Jag hade inte trott att den skulle vara så bra, jag höll på att börja gråta flera gånger under filmen.

För er som inte känner till den så handlar den om en 26 årig tjej som heter Lovisa. Hon är en enkel engelsk tjej som fortfarande bor hos sina föräldrar, just för att hon har haft lite svårt att hitta något bra jobb. Efter att fått sparken från hennes jobb, försöker hon hitta ett annat. Det ända som är ledigt är ett jobb som personlig assistent åt en förlamad kille. Lovisa bestämmer sig för att gå dit och försöka få jobbet. Killens familj visar sig vara jätterika och bor i en stor herrgård. Lovisa får jobbet, men det blir inte riktigt som hon tänker sig. Killen (som är 31) som heter Will är först riktigt otrevlig mot henne, men efter ett tag börjar han att mjukna. Dom kommer närmare varandra ju längre tiden går. Till slut har båda fallit för varandra. Men olika problem dyker upp för Lovisa och Will, kommer deras kärlek att hålla för allt dom ställs upp för? 

Som jag sa innan så är filmen helt otrolig! Jag älskar skådespelarna i den. Han som spelar Will har dessutom spelat i den 4 Pirates of the Caribbean filmen, där han spelade den unga prästen som faller för en sjöjungfru (han är jättesnygg<3 div="" nbsp="">
För er som precis som jag gillar Harry Potter, så spelar Matthew Lewis (Neville) Lovisas pojkvän Patrick. När jag såg honom först så tänkte jag bara "hans ansikte ser jättebekant ut och den där rösten, vänta lite DET ÄR JU NEVILLE !!" haha XD

Hur som helst rekommenderar jag denna filmen starkt för dom som vill ha något som innehåller både skratt, kärlek och tårar. Jag lägger in trailern här nedanför. Varför inte ge den en chans? :3





/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar