Populära inlägg

måndag 25 april 2016

Nail Art tutorial - Rainbow Spotted


Hej igen! Idag tänkte jag testa något lite annorlunda än jag gjort förut, en nail tutorial! Jag har nämligen en stor passion för nail art. Jag kan sitta flera timmar och bara fixa naglarna, det är avslappnande för mig. Det jag tänkte visa idag är "Rainbow Spotted" nail art tutorial. Det är en av mina absoluta favorit designs. Den kräver dock stort tålamod för det är mycket pill inblandat, så om du inte har tålamod med att sitta ner länge och fixa så är det här inget för dig. Men om du gör det, så ska du fortsätta att läsa;)




  • Det här är dom färgerna du behöver:
(lila,blå,grön,gul,orange,röd,vit och ett genomskinligt Top Coat)


  • Dom här verktygen behöver du:
En dotting tool(för er som inte vet, använder man dom till där av namnet att göra prickar i olika storlekar. Om du inte har en så kan du använda ett vanligt hårspänne)


  • Börja med att måla dina naglar vita, så att det blir en bra bas:



  • Sedan gör du först två eller tre större prickar längst upp på nageln med det lila nagellacket:



  • Sedan gör du mindre prickar runtomkring dom större, så att det blir så här:


  • Sedan gör du likadant med det blå nagellacket...



  • och det gröna...



  • ...och det gula...


  • ...och dom orangea.




  • Slutligen gör du dom röda prickarna, sedan avslutar du med några lager Top Coat för en sista touch. Här är resultatet: 






Så där, hoppas ni tyckte detta var roligt! Jag tänkte att det kunde vara kul att testa något annat här på bloggen. Om ni vill så kan jag lägga upp fler nail art tutorials lite då och då:) Ha en fortsatt trevlig måndag kväll allihopa!


Inspirations källa(stor förebild för mig inom nail art)
Cutepolish:






/ Nerdy Geek Gurl



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar