Populära inlägg

tisdag 16 februari 2016

Mot oändligheten och vidare!


Hej, nu är jag tillbaka igen! Ledsen om jag har varit lite borta de senaste dagarna, som ni vet har det inte varit den roligaste tiden i mitt liv...

I alla fall, idag tänkte jag prata om rymden! Då sitter ni väl där framför er dator eller mobil och bara, "Men snälla, måste hon?!". Ja det måste jag! När jag menar rymden, då menar jag inte bara "Jorden snurrar runt solen och bla bla bla". Nej det jag tänkte prata om idag är något som vi alla troligtvis har funderat på någon gång: Är vi egentligen dom enda levande varelserna i universum? Jag menar universum är så himla mycket större än bara vår galax Vintergatan. Tänk bara på hur många fler galaxer och solsystem det finns! Än så länge har vi ju inte hittat något liv på någon annan planet ännu. Det skulle ju vara himla konstigt om vi skulle vara dom ända levande varelserna i hela universum, eller hur? Det ända som är i närheten av liv är väl att vi har hittat fruset vatten på Mars, men längre än så har vi inte kommit. 

När någon säger utomjording, är väl troligtvis det första som kommer upp i våra huvuden en varelse med en massa tentakler och typ åtta ögon. Det är för det mesta så som vi tänker oss hur en utomjording skulle kunna se ut. I dom flesta Sci-Ficton filmer, är ju också alltid utomjordingar jättemycket smartare än oss och har mycket mer avancerad teknik än oss. Om vi nu ska sätta oss ner och fundera över detta, tänk om dom inte alls är smartare än oss, tänk om dom ser ut på ett helt annat sätt än vad vi väntat oss. Eller om dom är ungefär lika smarta som oss? Ingen vet säkert. 

Men en sak är jag i alla fall nästan helt säker på, vi borde inte vara helt ensamma i universum. 


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar