Populära inlägg

tisdag 2 februari 2016

Barndomsminnen - Help I´m a fish



Hallå igen! Är det någon mer än jag här som kollade på barnfilmen "Hjälp jag är en fisk" när man var liten? Jag har inte sett den sedan jag var typ 8 år gammal, jag älskade verkligen den filmen. Så imorse tänkte jag att det kunde var kul att titta på den igen, för nostalgins skull. Den var lika bra som jag kommer ihåg den XD. 

Vet ni va? Jag kollade även upp den på internet, där visade det sig att i den engelska versionen så spelas skurken "Joe" av ingen mindre än den engelska skådespelaren Alan Rickman (som är en av mina absoluta favorit skådespelare, R.I.P Alan;(  ). Jag blev jätteförvånad att i en av mina favorit barndomsfilmer, spelade en av mina favorit skådespelare! 

Filmen väckte verkligen upp minnen. Jag kommer ihåg att jag jämnt brukade gå runt och sjunga på alla sånger från filmen, även om jag inte kunde texten på dom särskilt bra :D 


Här under är trailern på filmen (på engelska) om ni vill kolla :)











Älskade du också den här filmen som barn, eller har du någon annan film som du jämnt tittade på? Jag vill gärna höra, så lämna en kommentar om ni vill :)


/ Nerdy Geek Gurl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar