Populära inlägg

onsdag 3 februari 2016

Melodifestivalen 2016



Ja då var det dags igen, ni vet väl alla vad jag pratar om inte sant? Melodifestivalen 2016 börjar på lördag! Ännu en gång är det dags att samla familj och vänner, sätta sig bekvämt i soffan och hämta popcornen. Jag vet inte om det är bara jag som alltid ser fram emot denna svenska musik tradition, det är så spännande att få reda på vilka som är årets deltagare (även om vissa är bra och andra inte), eller se hur många låtar som Thomas G:son har varit med och skrivit den här gången. Ja det finns mycket att se fram emot.



En annan sak som också brukar vara intressant med Melodifestivalen är ju så klart programledarna. Förra året var det ju Sanna & Robin som ledde programmet, och enligt mig gick det ganska bra. Dom lyckades bra med deras uppträdanden, men dom är fortfarande inte mina favorit värdar. Jag tror att några av mina favoriter är nog: 

  • 2008 när Kristian Luuk, Nour El Refai och Björn Gustafsson ledde det. Jag skrattade jättemycket åt Björns låtar och skämt XD.


  • 2012 när Sarah Dawn Finer, Gina Dirawi och Helena Bergström ledde programmet. Det var roligt, bra uppträdande.
  • 2013 när Gina Dirawi och Danny ledde det. Det var verkligen jättebra! Alla deras nummer var strålande. 

Årets värdar ska ju vara Gina Dirawi, William Spetz (i finalen verkar det som), Sarah Dawn Finer + några fler kända ansikten. Jag ser riktigt mycket fram emot årets värdar. Gina vet jag kommer att göra ett bra jobb (för det gör hon alltid :), samma med Sarah. William Spetz ska bli riktigt intressant att se, jag har varit ett fan av honom sedan jag gick i 6:e klass. 
Så vi får väl se hur det blir på lördag. 



/ Nerdy Geek Gurl

1 kommentar: